|  | | | |  |  |  |  | Deense Cartoons |  | |  |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 14:42:47 |
|
|
| Simon |
| Carnavalpraeses |
 |
 |
| Geregistreerd op: 22-3-2005 |
| Berichten: 3261 |
| Woonplaats: Alosta |
|
|
 |
tja, dat begint ook heel onnozel te worden he
 |
|
_________________ Look! Round Windows!
-Gentlemen Prefer Blondes (1953) |
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
 |  | | | |  |  |  |  | |  | |  |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 14:43:55 |
|
|
| Simon |
| Carnavalpraeses |
 |
 |
|
|
 |
enfin, deze jongen dacht er ook iets nuttig over te zeggen hebben:
Walking the Thin Line
(By Dyab Abou Jahjah)
Toen ik voor het eerst van de cartoons, gepubliceerd in Denemarken en Noorwegen, vernam die de profeet Mohammed uitbeelden, dacht ik eerlijk gezegd dat het onderwerp geen discussie waard is. Dit hele cartoon verhaal is duidelijk een goedkope poging om moslims te choqueren, wat controverse te bekomen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. Moslim-pesten is vandaag de dag de beste manier om te scoren, of het nu economisch is of politiek. Gegarandeerd prijs!
In deze is het dan ook niet het debat over vrijheid van meningsuiting dat me interesseert. Immers, ook ik ben er hier van overtuigd dat ieder van ons in staat moet zijn om wat dan ook te kunnen zeggen en publiceren. Ik geloof niet in taboes en ik geloof niet dat er iets boven de menselijke vrijheid staat. Ik weet dat de meeste Arabieren en moslims het met me oneens zullen zijn. Maar dit stoort me dan ook niet, wat me wel degelijk tegensteekt is dat Europeanen niet beseffen dat ook zij het niet eens zijn met mij.
Europeanen denken dat de vrijheid van meningsuiting gegarandeerd is in het Westen en dat ze deze verworvenheid ten allen prijze moeten verdedigen tegen de islamitische druk. Dit is een overtuiging die breed verkondigd en gedragen wordt door groepen over het heel politieke spectrum. De werkelijkheid levert ons, moslims, die temidden Europa leven een heel andere ervaring. Moslims en anderen kunnen in Europa vaak niet datgene zeggen wat ze op het hart ligt. Ze riskeren immers gearresteerd en vervolgd te worden indien ze dit toch aandurven. Moslims en andersgelovigen kunnen hun afgunst en misprijzen niet uiten m.b.t. homoseksualiteit. Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld. In Europa kan men geen vrij historisch onderzoek doen naar de 2de wereldoorlog en de holocaust om bijvoorbeeld in alle vrijheid een deviante mening van de dominerende dogmatische lijn te verkondigen. Elke poging hiertoe zal je onverbiddelijk de titel van revisionist, negationist, antisemiet en een gevangenisstraf opleveren.
Je hoeft zelfs niet zo ver te gaan. Ik ben benieuwd naar de reacties van deze kampioenen van de vrije meningsuiting in het geval dat een Deense krant enkele tekeningen zou publiceren van Joodse rabbijnen (of Mosjes bvb.) met een Joodse neus, de Davidster en hen afschrijft als gierige bankiers of een andere vorm van economische parasieten die het bloed uit de mensen zuigen verwijzend naar stereotiepen over Joden. Of een tekening van Koning David, met dezelfde typische Joodse kenmerken en trekken, samenzwerend met de andere Joodse profeten om de wereld te domineren, geïnspireerd door de protocollen van de wijzen van Zion.
Inderdaad, Arabieren zijn nijdig als je aan hun religieuze en nationale symbolen raakt, maar Europa heeft van politieke correctheid, de Holocaustcultus en Jodenaanbidding haar alternatieve religie gemaakt en is nog meer pisnijdig als je hieraan tornt.
Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.
Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn? |
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 14:48:46 |
|
|
| Ilse |
|
 |
 |
| Geregistreerd op: 31-3-2005 |
| Berichten: 379 |
| Woonplaats: Serskamp |
|
|
 |
| Waar die mannen zich toch allemaal druk om maken.. Anderzijds kon een stel fanatieke katholieken ook niet lachen met één of andere reclamecampagne met Jezus aan het kruis of met dat toneelstuk met als poster Maria met blote borst. Maar allé, die stapten gewoon naar de VTM om eens hun beklag te doen bij Goedele en staken geen ambassades in brand. Hoe durven ze trouwens! Net nu ik Deens ga studeren! |
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 16:11:54 |
|
|
| Matthys |
| Powerpraeses |
 |
 |
| Geregistreerd op: 27-2-2005 |
| Berichten: 2514 |
|
|
|
 |
pfff, den abou zegt toch maar weinig intelligente dingen zenne
kvin die cartoons allemaal maar slecht zenne, allez, diene van de maagden da op zijn valt nog mee
't wordt tijd da er nekeer wa deftig onderwijs komt voor iedereen in die moslim landen, tot dan gade miljoenen van die onwetende opgestookte gekken blijven hebben
btw: onze vriend Ahmadinejad heeft zich nogmaals wa populairder proberen maken bij het westen:
| Quote: |
De Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad heeft zaterdag de verbreking geëist van de economische contracten met Denemarken en de andere landen waar de spotprenten van de profeet Mohammed werden gepubliceerd. Dat heeft het persagentschap Isna gemeld.
"President Ahmadinejad klaagt de beledigingen aan van bepaalde westerse media tegen de profeet", zo luidde het. "Dit toont de haat aan tegen de islam en de moslims van de zionisten die deze landen besturen en het gebrek aan ernstige actie van de verantwoordelijken van deze landen", aldus Ahmadinejad. |
| Ilse schreef: |
| Net nu ik Deens ga studeren! |
deens?
beken uitleg? |
|
_________________ If you can't beat them, arrange to have them beaten. |
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 16:42:55 |
|
|
| Ilse |
|
 |
 |
|
|
 |
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 17:08:48 |
|
|
| Keymeulen |
| Computerpraeses |
 |
 |
| Geregistreerd op: 22-2-2005 |
| Berichten: 954 |
| Woonplaats: Haaltert |
|
|
 |
| Matthys schreef: |
kvin die cartoons allemaal maar slecht zenne, allez, diene van de maagden da op zijn valt nog mee
't wordt tijd da er nekeer wa deftig onderwijs komt voor iedereen in die moslim landen, tot dan gade miljoenen van die onwetende opgestookte gekken blijven hebben
|
Inderdaad..
Al vind ik het verbod op negationisme ook wel vreemd. Ik placht immers ook wel eens te beweren dat de platte aarde het middelpunt van het universum is, de zondvloed plaatsvond op 5 september -5134 , dat bij het ontbranden van een stuk hout flogiston ontsnapt en dat Microsoft goede software schrijft. Maw, ik vind dat het recht op vrije meningsuiting wel nog wat verder mag gaan dan het nu is.
btw: onze vriend Ahmadinejad heeft zich nogmaals wa populairder proberen maken bij het westen:
De Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad heeft zaterdag de verbreking geëist van de economische contracten met Denemarken en de andere landen waar de spotprenten van de profeet Mohammed werden gepubliceerd. Dat heeft het persagentschap Isna gemeld.
"President Ahmadinejad klaagt de beledigingen aan van bepaalde westerse media tegen de profeet", zo luidde het. "Dit toont de haat aan tegen de islam en de moslims van de zionisten die deze landen besturen en het gebrek aan ernstige actie van de verantwoordelijken van deze landen", aldus Ahmadinejad. |
|
Aj.. In Belgische kranten stonden er ook cartoons. Nu zullen we onze isostatische persen niet meer mogen uitvoeren naar Iran.
deens?
|
Ik heb altijd al eens naar Legoland willen gaan. Wiiieee! |
|
_________________ Chamberlain's Laws:
(1) The big guys always win.
(2) Everything tastes more or less like chicken.
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 18:05:35 |
|
|
| Matthys |
| Powerpraeses |
 |
 |
|
|
|
 |
kwestie van een quote-festijn te organiseren
| Keymeulen schreef: |
| Matthys schreef: |
|
Inderdaad..
Al vind ik het verbod op negationisme ook wel vreemd. Ik placht immers ook wel eens te beweren dat de platte aarde het middelpunt van het universum is, de zondvloed plaatsvond op 5 september -5134 , dat bij het ontbranden van een stuk hout flogiston ontsnapt en dat Microsoft goede software schrijft. Maw, ik vind dat het recht op vrije meningsuiting wel nog wat verder mag gaan dan het nu is.
|
idd, da verbod op negationisme enzo zouden ze ook eens mogen afschaffen
|
Aj.. In Belgische kranten stonden er ook cartoons. Nu zullen we onze isostatische persen niet meer mogen uitvoeren naar Iran.
|
da was ook lachen,
de belgische staats"veiligheid" had da weer goed afgehandeld
en 't hoofd ervan? tja, hij stapt op en krijgt direct nen anderen goedbetaalden post
deens?
|
Ik heb altijd al eens naar Legoland willen gaan. Wiiieee! |
ik ben er al eens geweest,
geloof mij:
veel blokskes, weinig wiieeeee  |
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 18:44:21 |
|
|
| Ilse |
|
 |
 |
|
|
 |
Allé, de pret niet op voorhand bederven hé!  |
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 18:55:48 |
|
|
| Matthys |
| Powerpraeses |
 |
 |
|
|
|
 |
| Ilse schreef: |
Allé, de pret niet op voorhand bederven hé!  |
ok ik geef toe, 't wel nog indrukwekkend sommige dingen |
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 19:15:36 |
|
|
| Simon |
| Carnavalpraeses |
 |
 |
|
|
 |
hehe just opt nieuws
in Belgie ook al betoging tegen RTBF en VRT
de demonstratie was georganiseerd per sms
met die gsms vant laatste nieuws kunnen we dus ook een en ander op gang trekken  |
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Zo 05 Feb 2006, 19:27:37 |
|
|
| Matthys |
| Powerpraeses |
 |
 |
|
|
|
 |
| Simon schreef: |
hehe just opt nieuws
in Belgie ook al betoging tegen RTBF en VRT
de demonstratie was georganiseerd per sms
met die gsms vant laatste nieuws kunnen we dus ook een en ander op gang trekken  |
't is met mms hé
dus we kunnen die cartoons forwarden naar mustaffa en ahmed |
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Do 09 Feb 2006, 11:12:53 |
|
|
| Dwerg |
| Dwerg-praeses |
 |
 |
| Berichten: 568 |
| Woonplaats: Hofstade |
|
|
 |
Het conflict rond de Deense Mohammed-cartoons begint echt onwaarschijnlijke proporties aan te nemen. De mullah Dadullah, een belangrijke Taliban-leider, heeft een beloning van 100 kilogram goud uitgeloofd voor de moordenaar van de cartoonist, die Mohammed spottend afbeelde in de Deense krant Jyllands-Posten. Dat meldt het persbureau Afghan Islamic Press, dat een telefoongesprek met Dadullah had.
Soldaat: 5 kg
De mullah gaat nog verder door naast de 100 kilogram ook nog eens vijf kilogram goud aan te bieden aan al wie een Deense, Noorse of Duitse soldaat doodt. Dadullah is de Taliban-commandant die de terroristische acties tegen de Afghaanse regering leidt. Hij benadrukte ook nog dat het aantal kandidaat-zelfmoordenaars sinds Cartoongate fors steeg.
11 doden
Bij geweld tegen de publicaties van de Mohammed-cartoons in de Europese pers vielen de voorbije dagen al elf doden in Afghanistan. De radicaal-islamitische Taliban-strijders waren aan de macht in Afghanistan tot ze na de aanslagen van 9/11 door het Amerikaanse leger werden verdreven. Sindsdien blijven ze zich gewapend verzetten tegen het nieuwe regime van Karzai. (KH) |
|
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Do 09 Feb 2006, 14:39:29 |
|
|
| Snijs |
| Vice-praeses |
 |
 |
| Geregistreerd op: 24-2-2005 |
| Berichten: 950 |
|
|
|
 |
De Standaard Online
donderdag 09 februari 2006
Cartoons al in oktober in Egyptische krant (update)
Jyllands Posten publiceert geen holocaustprenten
De gewraakte Deense cartoons over de profeet verschenen al in oktober in de Egyptische krant Al-Faqr, zonder dat er een haan naar kraaide. Dat schrijven twee Egyptische bloggers.
Op zijn site toont blogger Sandmonkey verschillende pagina's uit de krant, met de datum erbij. Ook op Freedom voor Egyptians staat het nieuws te lezen.
Excuses
De Deense krant Jyllands Posten heeft ondertussen opnieuw haar excuses aan de moslims aangeboden. Het blad deed dit aan de hand van een brief die via de Deense ambassade in Algiers aan de Algerijnse pers werd overgemaakt.
Eerder had de krant zich al verontschuldigd op haar website.
Holocaust
De hoofdredacteur van de Deense krant ontkent ondertussen dat Jyllands Posten de Iraanse cartoons over de holocaust zal publiceren. Gisteren zei de chef-kunstredactie dat hij de spotprenten die in een Iraanse krant zullen verschijnen, ook zou plaatsen. De redactiechef trok zijn woorden inmiddels in en schaarde zich achter zijn hoofdredacteur.
ht |
|
|
 |
 |
|
|
|  |  |  | | | |  |  |
Geplaatst: Vr 10 Feb 2006, 16:53:00 |
|
|