VTK-OILSJT babbelbox forum index Registreer FAQ Gebruikerslijst Zoeken

VTK-OILSJT babbelbox forum index » Aktuwakulturo » .... Drei doagen lang
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
.... Drei doagen lang 
BerichtGeplaatst: Di 07 Feb 2006, 10:00:28 Reageer met quote
Matthys
Powerpraeses
Geregistreerd op: 27-2-2005
Berichten: 2514
Post hier uw carnaval-gerelateerd nieuws dus.

Gewonden bij verkoop kaarten prins carnaval Aalst.


De verkiezing van prins carnaval vanavond zou een feest moeten worden, maar voor velen is de pret er al af sinds donderdagavond.
De kaartenverkoop voor de prinsenverkiezing donderdag in Aalst is in een ware chaos geëindigd. Drie personen moesten naar het ziekenhuis worden afgevoerd met lichte verwondingen.

De politie was van 's middags aanwezig met zes agenten om zowel binnen als buiten de Florahallen de orde te handhaven. Naarmate de namiddag vorderde, moesten er extra ploegen worden opgetrommeld. Tegen 17 uur waren zestien agenten in de weer. Toch bleek de massa niet te controleren.

,,Tegen de hysterie die losbrak, kon je amper iets doen'', zeggen de organisatoren Det Fortuin en Nicole Ringoir. ,,Doordat het zo koud was buiten, werden de wachtenden vroegtijdig binnengelaten. Het was een race om als eerste bij de kassa te zijn. De dranghekkens konden de druk van de massa niet aan. Op een bepaald moment werd een van de hekken uit de afrastering getild en tussen de mensen gekatapulteerd. De rest van de afrastering begaf het, met een ongelooflijke chaos tot gevolg.''

In die chaos raakten drie personen gewond. Onder hen Nele Seghers van de Aalsterse carnavalsvereniging De Lodderoeigen. Ze kreeg een harde schop in de rug en tegen de knie. ,,Ik heb me meteen aan de kant gezet en enkele agenten hebben me naar een politiecombi gebracht'', vertelt ze. ,,Met een ziekenwagen werd ik weggebracht. In het ziekenhuis stelden de artsen een kneuzing en een inwendige bloeding vast. Na verzorging mocht ik naar huis. Ik moet wel enkele dagen rusten en mag het gewonde been niet te veel belasten.''

De secretaris van de vereniging, Patrick Daubechies, is ervan overtuigd dat de chaos het gevolg is van het overdadige drankverbruik van enkele wachtenden bij de ingang.

Volgens de Aalsterse burgemeester, Anny De Maght (Blauw), moet gezocht worden naar een ander systeem.

,,Ik ben echt verontwaardigd door wat er tijdens de kaartenverkoop is gebeurd. Zowel de organiserende diensten, de politie als verschillende carnavalisten belden mij vandaag op. Allemaal dachten ze er hetzelfde over: dit kan niet meer. Sommige wachtenden gedroegen zich echt onmenselijk. Dat er een paar duidelijk te veel op hadden, deed er natuurlijk ook geen goed aan. Als het niet op een deftige manier kan, dan hoeft een voorverkoop voor mij niet meer. We gaan samen met het feestcomité en de politie op zoek naar een ander systeem.''

_________________
If you can't beat them, arrange to have them beaten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
 
BerichtGeplaatst: Di 07 Feb 2006, 10:02:06 Reageer met quote
Matthys
Powerpraeses
Geregistreerd op: 27-2-2005
Berichten: 2514
Carnaval Aalst beraadt zich over beperkingen

Ook in ons land blijven de cartoons onrust veroorzaken. De carnavalisten van Aalst maken zich zorgen.
De organisatoren van de carnavalsfeesten in Aalst vragen zich af of ze de losse groepen, die altijd inspelen op de meest recente actualiteit, niet moeten vragen dit keer voorzichtig om te springen met thema's die verwijzen naar de islam.

,,We zitten deze week nog samen met de veiligheidscoördinator, politie en burgemeester'', zegt Nicole Ringoir, voorzitter van het feestcomité. ,,Beperkingen kunnen ook altijd een averechts effect hebben. Misschien moeten we erop vertrouwen dat de carnavalisten zelf wel aanvoelen hoever ze kunnen gaan.''

Jan Louies, van de niet-ingeschreven losse groepen, heeft geen kijk op de thema's die de losse groepen aansnijden. Of de cartoon-heisa dus aan bod zal komen, valt nog af te wachten. ,,Er wordt niet over gesproken onder carnavalisten en wij geven ook geen richtlijnen. De kans zit erin dat er hier of daar iemand op inspeelt, maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken of ze deze situatie al dan niet opvoeren in de stoet. Wie zijn wij om te zeggen wat kan of niet kan?''

Vorig jaar kreeg de stad al een boze brief van de Arabische Liga, die vond dat de stoet kwetsend en beledigend was voor de moslims en hun cultuur.

Petitie

De Limburgse moslimgemeenschap gaat dan weer een petitieactie starten, meldt voorzitter Ali Carglar van de Turkse Unie. De petitie zal ,,op een vreedzame manier'' overhandigd worden aan de Deense ambassade in Brussel, aldus de voorzitter.

De voorzitter zegt nog dat hij het geweld dat de publicatie van de spotprenten met zich meebracht, afkeurt en benadrukt dat het ongenoegen op een vreedzame manier geuit moet worden.

_________________
If you can't beat them, arrange to have them beaten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
 
BerichtGeplaatst: Di 07 Feb 2006, 10:49:54 Reageer met quote
Keymeulen
Computerpraeses
Geregistreerd op: 22-2-2005
Berichten: 954
Woonplaats: Haaltert
Ik had het ook gelezen.. Moest ik niet zo graag tetten aandoen, ik had mij als die mohammed verkleed met de bom op zijn tulband. Zou nog lachen zijn..

_________________
Chamberlain's Laws:
(1) The big guys always win.
(2) Everything tastes more or less like chicken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
 
BerichtGeplaatst: Di 07 Feb 2006, 11:03:38 Reageer met quote
Ilse
Geregistreerd op: 31-3-2005
Berichten: 379
Woonplaats: Serskamp
Swaef heeft uw probleem al opgelost, Janneman!

http://www.swaef.com/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
 
BerichtGeplaatst: Di 07 Feb 2006, 12:17:37 Reageer met quote
Simon
Carnavalpraeses
Geregistreerd op: 22-3-2005
Berichten: 3261
Woonplaats: Alosta
kvind da niet zo'n goed idee, zelfs al mogen ze der van mij mee lachen
't is nu al aant escaleren
't probleem is nie da wij nie inzien wat er nu feitelijk erg aan is, het probleem is dat die mensen der duidelijk gekwetst door zijn en dan is het niet slim om daar maar blijven op te kappen omdat wij hun reactie onnozel vinden

allemaal wel jammer omdat het grappig is (cf keymeulen zijn kostuum hehe) maar der gaat sowieso reactie op komen en dan gaat de moslimgemeenschap da nog wa opblazen ook, en met die 27% vlaams blokkers in Aalst erbij krijgt Carnaval misschien de stempel Racistisch of Moslimspotters erbij

vorig jaar was er dus al die brief, en nu het actueel is..
zal wel reactie op komen

_________________
Look! Round Windows!

-Gentlemen Prefer Blondes (1953)
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
 
BerichtGeplaatst: Di 07 Feb 2006, 12:32:07 Reageer met quote
Matthys
Powerpraeses
Geregistreerd op: 27-2-2005
Berichten: 2514
Simon schreef:
kvind da niet zo'n goed idee, zelfs al mogen ze der van mij mee lachen
't is nu al aant escaleren
't probleem is nie da wij nie inzien wat er nu feitelijk erg aan is, het probleem is dat die mensen der duidelijk gekwetst door zijn en dan is het niet slim om daar maar blijven op te kappen omdat wij hun reactie onnozel vinden

allemaal wel jammer omdat het grappig is (cf keymeulen zijn kostuum hehe) maar der gaat sowieso reactie op komen en dan gaat de moslimgemeenschap da nog wa opblazen ook, en met die 27% vlaams blokkers in Aalst erbij krijgt Carnaval misschien de stempel Racistisch of Moslimspotters erbij

vorig jaar was er dus al die brief, en nu het actueel is..
zal wel reactie op komen



ja en nee...
veel van die vlag-verbrandingen en steek-de-ambassade-in-brand-spelletjes worden toch gewoon georganiseerd door radicale leeghoofden die de rest opzwepen
(bijv in libanon, daar was de helft van de mensen die opgepakt waren syriërs)
ge moet niet vrijwillig mensen krenken in hun geloof,
maar ge moet uw handelen ook niet laten bepaald worden extremisten...

ze móéten imo leren cartoons relativeren en minder radicaal te zijn
ze extra provoceren is dan wel niet een goeie manier om dat te bereiken waarschijnlijk, maar u er helemaal aan aanpassen is dat ook niet


die cartoons kunnen zelfs een kleine goeie invloed gehad hebben mss;
de "inteligentere" moslims, zullen wel inzien dat wat hun radicale landgenoten bij de duizend doen overdreven is, en wieweet geven ze die kennes mee aan hun kinderen in hun opvoeding

(waarna ze door de imman toch weer van't tegenovergestelde worden overtuigd Laughing )

_________________
If you can't beat them, arrange to have them beaten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
.... Drei doagen lang 
  VTK-OILSJT babbelbox forum index » Aktuwakulturo
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 1 van 1  

  
  
 Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  


De Babbelbox is het best te bekijken met Mozilla Firefox

Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
Designed for Trushkin.net | Themes Database.